Stoptidsregistrering og OEE til produktionsoptimering
i2r hjælper produktionsvirksomheder med at opnå højere produktivitet med smarte Industri 4.0 it-løsninger
Vi giver dig mulighed for let og nøjagtig STOPTIDSREGISTRERING og OEE.
Vi hjælper dig godt i gang
Vi tilbyder også assistance i processen at gennemføre et forbedringsprojekt.
Implementering af stoptidsregistrering og OEE er en kombination af tekniske værktøjer, der tilvejebringer nødvendig synlighed om produktionen, og en organisatorisk fokusering på systematisk at bruge og udnytte de informationer der tilvejebringes til korrigerende handlinger, der optimerer produktionen.
I forbindelse med implementering af softwareværktøj til dataopsamling, stoptidsregistrering og OEE i virksomheden tilbyder vi konsulent-assistance til vejledning, sparring og konkret opfølgning på at forbedringsprojektet bliver en succes for alle involverede parter. Læs mere om vores tilbud produktionsoptimering.
Køb et DIAP system, gå til Robotbutikken her.
Du kan også leje et DIAP system for teste fordelene
Dataopsamlings-systemet hedder DIAP
Med systematisk registrering af fejlårsager og deres varighed giver det mulighed for at gennemføre løbende forbedringer. Og i løbet af ½ år vil du opnå højere produktivitet og undgå spildt arbejde fordi dine beslutninger baseres på fakta og ikke mavefornemmelse.
Vi er specialister i DIAP dataopsamlings systemet, som grafisk viser din stoptid [=nedetiden] fordelt på årsager, så du kan optimere din produktion.
Download DIAP-produktpræsentation – Download DIAP kundecase
Download DIAP-gateway tekniske specifikationer
Download DIAP Software teknisk information
Download vejledning: Stoptidsregistrering Og hvad så – for produktionsansvarlige
Download Excel ark til beregning af businesscase ved investering i ny teknologi.
Se detaljeret eksempel på OEE business case beregning med 5 maskiner og 2 operatører
Se video DIAP-Real-time dashboard
Se video DIAP-Stoptidsregistrering og OEE
Se video hvordan produktion startes og stoptidsregistrering kvitteres
DIAP universal dataopsamlings-unit med Smartphone app
Smartphone appen giver dig:
- Notifikationer efter behov
- Oversigt over maskinstatus
Se alle produktionsdata på din Web browser
- Nem at bruge
- Modulær opbygning
- Flere muligheder for analyse
DIAP Web portal viser paretograf for alle produktionsstop = stopårsager fordelt på antal hhv. varighed.
Arbejdsprocessen i brugen er
- Benyt de opsamlede data/grafer til at finde flaskehalse.
- Begynd at analysere hvilke stopårsager, der koster tabt produktion.
- Med den viden kan produktionsteamet omgående gå i gang med at løse problemet.
Fordelene ved DIAP-stoptidsregistrering er
- Opsamling af aktuelle data fra linjer og maskiner.
- Reducere tidsforbrug for medarbejderne til dataopsamling
- Reducere tidsforbrug til opfølgning på data
- Øge detaljegraden af data så potentialet for forbedring bliver synliggjort
- Give medarbejderne et håndgribeligt værktøj til daglige forbedringer
- Nuancere og vise faktiske stoptider på de enkelte maskiner/linjer
- Sikre at relevant data altid er opdateret og retvisende
- Kort sagt, ledelsen og medarbejdere får et godt værktøj, der giver mulighed for at skabe løbende forbedringer og samtidig en støtte til fastholdelse af forbedringsprocessen.
Økonomi
Kom i gang med første maskine/linje for under kr. 65.000, indeholdende 1. stk. DIAP-dataopsamlings-box med licenssoftware, inkluderet konfigurering, undervisning, igangsætning samt 1. årlige licens.
I denne pris skal kunden selv sørge for skærme/tablet’s, sensorer, kabling og montage.
i2r kan naturligvis hjælpe med tegningsgrundlag, styklister og projektledelse til indkøb, installation og igangsætning.
Ved flere maskiner/linjer er den årlige licenspris markedets mest konkurrencedygtige pris. Licensen omfatter alle Cloud-moduler: Real-time, Stoptidsregistrering og OEE samt predictive maintenance.
(NB: de nævnte priser er i hht. gældende prisliste. Der forbeholdes ret til ændringer uden varsel.)
i2r tilbyder integration til eksisterende systemer
Mange produktionsvirksomheder har allerede et datagrundlag om produktionen, gemt i Excel, en database eller i virksomhedens ERP-system.
i2r’s dataingeniører kan hjælpe med at sammenstille eksisterende data med de faktuelle data fra DIAP’en således at et fuldt detaljeret KPI-billede af produktionen kan etableres.
Specifikationer for DIAP-dataopsamlings-unit
- 2 Ethernet porte & 2 USB porte
- SIM & micro SD
- WiFi, Bluetooth & 4G
- 8 DI + 2 DO digitale og 4 analoge indgange
- 2 CAN og 2 RS485 busser
- Der kan tilsluttes op til 5 PLC’er af forskellige mærker til hver DIAP-boks, desuden kan der udvides med ind- og udgange.
Selve opsætningen af DIAP foregår på en let og intuitiv måde
- Identificér de data, der skal samles op.
- Konfigurér data via det intuitive web værktøj og DIAP’en begynder straks at hente data.
DIAP Referencer
Udvalgte DIAP kundereferencer indenfor Pharma, Food, Electronic, Manufacturing, Windenergy